რა­ტომ არის აუცი­ლე­ბე­ლი სპეციალისტის ჩა­რე­ვა ბი­ნის მოწყო­ბი­სას და რას გვირ­ჩევს გა­მოც­დი­ლი დი­ზა­ი­ნე­რი

მხატ­ვარ­სა და არ­ქი­ტექ­ტორ-დი­ზა­ი­ნერ ლე­ლი შევ­ჩენ­კოს ჩვე­ნი მკითხ­ვე­ლი უკ­ვე იც­ნობს. ბი­ნე­ბი­სა და ოფი­სე­ბის, აგა­რა­კე­ბი­სა და კლი­ნი­კე­ბის ინ­ტე­რი­ე­რის დი­ზა­ინ­ზე ლე­ლი წლე­ბია მუ­შა­ობს. მის მი­ერ შექ­მ­ნი­ლი ყვე­ლა სივ­რ­ცე დახ­ვე­წი­ლი და უნი­კა­ლუ­რია. პირ­ველ რიგ­ში იმი­ტომ, რომ ის უპირ­ვე­ლე­სად დამ­კ­ვე­თის ცხოვ­რე­ბის წესს, სურ­ვი­ლებს და ჩვე­ვებს ით­ვა­ლის­წი­ნებს და კონ­კ­რე­ტუ­ლად მის შე­სა­ფე­რის დი­ზა­ინს ქმნის, ეს კი დი­დი იშ­ვი­ა­თო­ბაა დღე­ვან­დელ რე­ა­ლო­ბა­ში, რო­ცა ბი­ნე­ბი მე­ტის­მე­ტად და­ემ­ს­გავ­სა ერ­თ­მა­ნეთს. ლე­ლი ახ­ლაც ჩარ­თუ­ლია რამ­დე­ნი­მე პრო­ექ­ტ­ში, რომ­ლე­ბიც მის­თ­ვის ერ­თ­ნა­ი­რად სა­პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო და სა­ინ­ტე­რე­სოა. გან­სა­კუთ­რე­ბით უნ­
და აღი­ნიშ­ნოს ქი­რურ­გი­ის ეროვ­ნუ­ლი ცენ­ტ­რის ონ­კო­ლო­გი­უ­რი გან­ყო­ფი­ლე­ბა, რომ­ლის სრულ­ყო­ფა­ზეც მუ­შა­ობს და რო­გორც ამ­ბობს, გა­და­ი­კითხა უამ­რა­ვი ლი­ტე­რა­ტუ­რა, უყუ­რა ფილ­მებს და მხო­ლოდ ამის შემ­დეგ შე­უდ­გა "ში­ნა­უ­რი" სივ­რ­ცის შექ­მ­ნას მათ­თ­ვის, ვინც იქ არც ისე მცი­რე დრო უნ­და გა­ა­ტა­როს.

ლე­ლის შინ, მის სა­მუ­შაო გა­რე­მო­ში ვეს­ტუმ­რეთ და ახალ პრო­ექ­ტებ­ზე, დი­ზა­ი­ნის თა­ვი­სე­ბუ­რე­ბებ­სა და ხარ­ვე­ზებ­ზეც ვე­სა­უბ­რეთ.



- ლე­ლი, და­ვიწყოთ იმით, რომ თქვენ კარ­გი მხატ­ვა­რიც ხართ და სა­ინ­ტე­რე­სოა, რამ­დე­ნად აუცი­ლე­ბე­ლია, დი­ზა­ი­ნე­რი ხა­ტავ­დეს?

- რე­ა­ლუ­რად ვარ არ­ქი­ტექ­ტორ-დი­ზა­ი­ნე­რი და ვსწავ­ლობ­დი სამ­ხატ­ვ­რო აკა­დე­მი­ა­ში, ვისწავლე თე­ატ­რის მხატ­ვ­რო­ბაც. ვსწავლობდით ფერ­წე­რას, ვა­კე­თებ­დით მა­კე­ტებს, დე­კო­რა­ცი­ებს, პა­ნო­ებს, ვმუ­შა­ობ­დით თე­ატ­რებ­ში. ეს გა­მოც­დი­ლე­ბა, თა­ვის­თა­ვად, ძა­ლი­ან გა­მო­მად­გა. მე­რე ფსი­ქო­ლო­გი­ა­სა და არ­ტ­თე­რა­პი­ა­შიც ჩა­ვერ­თე... აუცი­ლე­ბე­ლია თუ არა, რომ დი­ზა­ი­ნე­რი ხა­ტავ­დეს, ნამ­დ­ვი­ლად ვერ გეტყ­ვით, მაგ­რამ რაც მე­ტი წყა­რო გაქვს ინ­ს­პი­რა­ცი­ის, მით უკე­თე­სია და უფ­რო ორი­გი­ნა­ლუ­რიც გა­მოგ­დის ნაშ­რო­მი.

- ბო­ლო დროს ხში­რად გვხვდე­ბა დი­ზა­ი­ნე­რე­ბის ნა­მუ­შევ­რე­ბი, რომ­ლე­ბიც ძა­ლი­ან ჰგავს ერ­თ­მა­ნეთს... თქვენს ნა­მუ­შევ­რებ­ზე ამას ვერ ვიტყ­ვით...

- მეც თვალ­ში მხვდე­ბა ეს ყვე­ლა­ფე­რი... თა­ნა­მედ­რო­ვე სტი­ლი კი შე­მო­ვი­და, მაგ­რამ ისევ გამასობრივებისკენ მივ­დი­ვართ თით­ქოს. ხა­ლი­ჩე­ბი რომ იყო მო­და­ში, ის დრო მახ­სენ­დე­ბა... ჩემს კო­ლე­გებ­თან ხში­რად ვსა­უბ­რობ იმა­ზე, რომ აუცი­ლე­ბე­ლია, დი­ზა­ი­ნე­რებ­მა აქ­ტი­უ­რი მო­ნა­წი­ლე­ო­ბა მი­ი­ღონ ვორ­ქ­შო­ფებ­ში, კონ­კურ­სებ­ში, რაც მსოფ­ლ­მ­ხედ­ვე­ლო­ბის გა­ფარ­თო­ე­ბა­სა და გან­ვი­თა­რე­ბა­ში და­ეხ­მა­რე­ბათ. ეს კი არ ხდე­ბა... ხში­რად კო­ლე­გე­ბი თა­ვი­ან­თი მე­თო­დე­ბის შე­სა­ხე­ბაც არ სა­უბ­რო­ბენ. ასეთ მიდ­გო­მას არ მი­ვე­სალ­მე­ბი - ერ­თ­მა­ნეთს უნ­და გა­ვუ­ზი­ა­როთ გა­მოც­დი­ლე­ბა. უცხო­ელ დი­ზა­ი­ნე­რებს რომ და­ვაკ­ვირ­დეთ, გახ­ს­ნი­ლე­ბი არი­ან ინ­ფორ­მა­ცი­ის გაც­ვ­ლის თვალ­საზ­რი­სით. მათ გაც­ნო­ბი­ე­რე­ბუ­ლი აქვთ, რომ ასე­თი მიდ­გო­მით სა­ერ­თო დო­ნე მაღ­ლ­დე­ბა და ვი­თარ­დე­ბი­ან. ხში­რად ვა­ტა­რებ მას­ტერ­კ­ლასს. ზოგ­ჯერ სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­შიც ვაქ­ვეყ­ნებ ამა თუ იმ სა­ინ­ტე­რე­სო ინ­ფორ­მა­ცი­ას ინ­ტე­რი­ე­რის დი­ზა­ინ­ზე.



- დი­ზა­ი­ნის შექ­მ­ნი­სას რამ­დე­ნად ით­ვა­ლის­წი­ნებთ მო­დას?

- მო­დას რაც შე­ე­ხე­ბა, ჩემ­თ­ვის უფ­რო მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია, მუ­შა­ო­ბი­სას თა­ვი­დან ბო­ლო­მე და­ცუ­ლი იყოს სტი­ლი. ამ გა­გე­ბით კლა­სი­კაც მი­სა­ღე­ბია ჩემ­თ­ვის, ლოფ­ტიც, მი­ნი­მა­ლიზ­მიც. ბი­ნებ­ში უფ­რო მი­ნი­მა­ლიზ­მი, მო­დერ­ნი გა­მო­ი­ყე­ნე­ბა, ლოფ­ტის შემ­თხ­ვე­ვაც გვქო­ნია, თუმ­ცა ვცდი­ლობ, უფ­რო შე­ვარ­ბი­ლო, რად­გან ლოფ­ტი სახ­ლ­ში ცო­ტა მძი­მეა, სა­მა­გი­ე­როდ კარ­გია სა­ო­ფი­სე სივ­რ­ცის­თ­ვის. მი­სი წარ­მო­შო­ბის ის­ტო­რი­ა­საც თუ გა­ვით­ვა­ლის­წი­ნებთ, რე­ა­ლუ­რად, ლოფ­ტის სივ­რ­ცე­ში რომ იცხოვ­როს ადა­მი­ან­მა, თვი­თო­ნაც ისე­თი ტი­პა­ჟი უნ­და იყოს... რო­ცა ადა­მი­ა­ნი მე­უბ­ნე­ბა, რომ ამ სტილ­ში უნ­და ბი­ნის მოწყო­ბა, რად­გან ეს მო­დუ­რია, აუცი­ლებ­ლად ვარ­კ­ვევ, რა­ტომ უნ­და... მე­რე ვხვდე­ბი, რომ ეს ადა­მი­ა­ნი ამ სივ­რ­ცე­ში ვერ იცხოვ­რებს. შე­იძ­ლე­ბა ით­ქ­ვას, რომ ზოგ­ჯერ ადა­მი­ა­ნე­ბი მო­დუ­რო­ბის პრინ­ცი­პი­დან ირ­ჩე­ვენ სტილს და არა სა­კუ­თა­რი ხა­სი­ა­თის მი­ხედ­ვით, რა­საც მე ვე­წი­ნა­აღ­მ­დე­გე­ბი. იმი­ტომ, რომ რა­ღაც სტი­ლი მო­დი­დან მა­ლე გადა­დის და სივ­რ­ცეს ტან­საც­მე­ლი­ვით ვერ გა­მოც­ვ­ლი. მა­გა­ლი­თად, ჩემს სახ­ლ­ში მარ­ტო რომ ვცხოვ­რობ­დე, აქა­უ­რო­ბას ჩემ­ზე მო­ვირ­გებ­დი, მაგ­რამ აქ ვით­ვა­ლის­წი­ნებ მშობ­ლე­ბის ფსი­ქო­ტიპს. ამი­ტომ ცალ­კე მო­დას არ ვა­ღი­ა­რებ. სტი­ლი და ადა­მი­ა­ნის ფსი­ქო­ტი­პი ერ­თ­მა­ნეთ­თან ტან­დემ­ში უნ­და იყოს.

- რამ­დე­ნად იოლია, მო­ერ­გო დამ­კ­ვე­თის სურ­ვი­ლებს და პრე­ტენ­ზი­ებს?

- ახ­ლა უკ­ვე შე­ვი­მუ­შა­ვე ჩე­მი კითხ­ვა­რი, რო­მე­ლიც ფსი­ქო­ლო­გე­ბის კვლე­ვებ­ზე დაყ­რ­დ­ნო­ბი­თაა შექ­მ­ნი­ლი, უცხო­უ­რი პრაქ­ტი­კი­სა და ჩე­მი პრაქ­ტი­კუ­ლი სა­მუ­შა­ოს ნა­ზა­ვი. ამ კითხ­ვე­ბის მეშ­ვე­ო­ბით ვი­გებ, რო­მე­ლი ფე­რია ადა­მი­ა­ნის­თ­ვის პრაქ­ტი­კუ­ლი, რო­გორ ცხოვ­რობს, სტუმ­რებს რო­გორ უმას­პინ­ძ­ლ­დე­ბა. არის ისე­თი ოჯა­ხე­ბი, სა­დაც დი­დი მა­გი­და და სკა­მე­ბი აუცი­ლე­ბე­ლი პი­რო­ბაა, ზოგს პა­ტა­რა ჟურ­ნა­ლე­ბის მა­გი­დაც ჰყოფ­ნის. არის ოჯა­ხე­ბი, სა­დაც წიგ­ნე­ბია პრი­ო­რი­ტე­ტუ­ლი და შე­სა­ბა­მი­სად ბიბ­ლი­ო­თე­კა უნ­და იყოს დი­დი. ერ­თი სიტყ­ვით, პირ­ველ რიგ­ში ვეც­ნო­ბი ადა­მი­ანს, რა ფსი­ქო­ტი­პის არის და მე­რე ვარ­ჩევ გა­რე­მოს. რაც უფ­რო მე­ტი გა­მოც­დი­ლე­ბა მიგ­როვ­დე­ბა ამ მხრივ, მით ნაკ­ლე­ბი დე­ბა­ტე­ბი მი­დის ჩემ­სა და დამ­კ­ვეთს შო­რის. თუმ­ცა არის შემ­თხ­ვე­ვე­ბი, რო­ცა არც ავ­ტო­რი­ტე­ტია ადა­მი­ა­ნის­თის გა­დამ­წყ­ვე­ტი და არც გა­მოც­დი­ლე­ბა, რად­გან თვი­თონ არ არის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბუ­ლი, რა სა­ხის ცვლი­ლე­ბე­ბი უნ­და. ასეთ დროს რა­ღაც ეტაპ­ზე ვწყვეტ დამ­კ­ვეთ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბას. ვის­თა­ნაც ვმუ­შა­ობ - კომ­პა­ნია იქ­ნე­ბა, ორ­გა­ნი­ზა­ცია თუ რო­მე­ლი­მე კონ­კ­რე­ტუ­ლი ოჯა­ხი, დიდ ყუ­რადღე­ბას ვაქ­ცევ მათ­და­მი ჩემს გან­წყო­ბას, შე­იძ­ლე­ბა ეს არა­მარ­კე­ტინ­გუ­ლად ჟღერ­დეს და ბიზ­ნე­სის კუთხით არა­მომ­გე­ბი­ა­ნი იყოს, მაგ­რამ მე ასე ვარ.



- ბევ­რი თვლის, რომ დი­ზა­ი­ნე­რის და­ქი­რა­ვე­ბა ზედ­მე­ტი ფუ­ლის ხარ­ჯ­ვაა და სივ­რ­ცის მო­საწყო­ბად სხვა უამ­რა­ვი სა­შუ­ა­ლე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბა შე­იძ­ლე­ბა...

- ამბობენ, რომ პუ­რი მე­პუ­რემ უნ­და გა­მო­აცხოს. იმა­საც ამ­ბობ­დ­ნენ, რა სა­ჭი­როა არ­ქი­ტექ­ტო­რიო და შე­დე­გი სა­ხე­ზე გვაქვს, ქა­ლა­ქი ქა­ლაქს აღარ ჰგავს... ამი­ტო­მაც ყვე­ლამ თა­ვი­სი საქ­მე უნ­და აკე­თოს... მეს­მის, შე­იძ­ლე­ბა ნი­ჭი­ე­რი იყო, კარ­გი გე­მოვ­ნე­ბაც გქონ­დეს. ეს გა­მო­გად­გე­ბა დი­ზა­ი­ნერ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბი­სას, მაგ­რამ ყვე­ლაფ­რის მცოდ­ნე ვერ იქ­ნე­ბი. მა­გა­ლი­თად, რო­ცა ობი­ექ­ტ­ზე ვარ და ვა­ხორ­ცი­ე­ლებ მო­ნი­ტო­რინგს, რო­გორ სრულ­დე­ბა სა­მუ­შაო, ამის­თ­ვის ჯერ საქ­მე­თა მწარ­მო­ე­ბელ­თან ("პრა­რაბ­თან") მივ­დი­ვარ და ერ­თ­მა­ნეთს ვუ­მოწ­მებთ შეს­რუ­ლე­ბულ სა­მუ­შა­ოს. ბუ­ნებ­რი­ვია, მის კომ­პე­ტენ­ცია­ში არ ვე­რე­ვი, უბ­რა­ლოდ ვე­კითხე­ბი - "ა­სე ხომ არ აჯო­ბებ­და?" თუ და­მაკ­მა­ყო­ფი­ლე­ბელ პა­სუხს ვერ ვი­ღებ, მე­რე ვე­უბ­ნე­ბი, რომ სხვა ობი­ექ­ტ­ზე ეს სხვა­ნა­ი­რად, სხვა ტექ­ნი­კით გა­მი­კე­თეს. ასე თუ არ მოხ­და თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბა მათ­თან, ვინც საქ­მე იცის, სა­ბო­ლოო ჯამ­ში თქვე­ნი სახ­ლი უგე­მოვ­ნოდ ჩაც­მულ-მო­კაზ­მულ ლა­მაზ ქალ­ბა­ტონს და­ემ­ს­გავ­სე­ბა, უკ­ვე დას­რუ­ლე­ბუ­ლი სა­მუ­შა­ოს გა­მოს­წო­რე­ბა კი რთუ­ლი იქ­ნე­ბა.



მე, რო­გორც დი­ზა­ი­ნე­რი და არ­ქი­ტექ­ტო­რი, რო­ცა პრო­ექ­ტ­ზე მუ­შა­ო­ბას ვიწყებ, ისე­თი შეგ­რ­ძ­ნე­ბა მაქვს, თით­ქოს პირ­ვე­ლად ვე­ხე­ბი ამ საქ­მეს და ახ­ლა ვსწავ­ლობ ნა­ბი­ჯე­ბის გა­დად­გ­მას. ამას იმი­ტომ ვამ­ბობ, რომ საქ­მის კე­თე­ბი­სას ძა­ლი­ან ბევრ დე­ტალ­ზე და ნი­უ­ან­ს­ზეა ყუ­რადღე­ბა მი­საქ­ცე­ვი. ყვე­ლა პრო­ექ­ტის წინ ვსწავ­ლობ მა­სა­ლას, ვე­ძებ ინ­ტერ­ნეტ­ში, ვკითხუ­ლობ წიგ­ნებს. სხვა­თა შო­რის, ასეთ და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა­საც აკა­დე­მი­ი­დან შე­ვეჩ­ვიე, სა­დაც დი­დი კო­რი­ფე­ე­ბი მას­წავ­ლიდნენ. ერ­თხელ გო­გი ალექ­სი-მეს­ხიშ­ვილ­მა თქვა ასე­თი ფრა­ზა, ყვე­ლა სცე­ნოგ­რა­ფი­ის წინ მაქვს შეგ­რ­ძ­ნე­ბა, რომ არა­ფე­რი ვი­ციო (სხვა­თა შო­რის ეს ერთ-ერ­თი თვით­კ­მა­ყო­ფი­ლი სტუ­დენ­ტის გა­სა­გო­ნად თქვა). იგი­ვე მო­მენ­ტია ჩვენს შემ­თხ­ვე­ვა­ში, თუმცა არ უნ­და შე­გე­შინ­დეს და უნ­და გა­რის­კო. მე არ ვარ ზედ­მე­ტი კლი­შე­ე­ბი­სა და სტე­რე­ო­ტი­პე­ბის მომხ­რე, მაგ­რამ არც იმას ვიტყ­ვი, რომ ყვე­ლა­ფე­რი ვი­ცი. რაც უფ­რო მრა­ვა­ლი კუთხი­დან შე­ხე­დავ საქ­მეს, მით უფ­რო კარ­გად გა­ა­კე­თებ.

- რა მოთხოვ­ნე­ბი და მიდ­გო­მე­ბია ახ­ლა დამ­კ­ვე­თე­ბის მხრი­დან?

- ძა­ლი­ან შე­იც­ვა­ლა კარ­გის­კენ. თუნ­დაც ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბი ავი­ღოთ, უკ­ვე თვლი­ან, რომ დი­ზა­ი­ნე­რის და­ქი­რა­ვე­ბა სა­ჭი­როა. ოფი­სე­ბის, კლი­ნი­კე­ბის მი­მართ შე­იც­ვა­ლა და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა, თუნ­დაც ბო­ლო ოთხი წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში. ჩე­მი დამ­კ­ვე­თე­ბის, მე­გობ­რე­ბის მოთხოვ­ნე­ბი­სა და სტი­ლის­გან გა­მომ­დი­ნა­რე ვხვდე­ბი, რომ თან­და­თან ვვი­თარ­დე­ბით. თუმ­ცა სხვა რის­კის ქვე­შაც ვდგა­ვართ - არის რამ­დე­ნი­მე სტი­ლი, რო­მე­ლიც ჰი­პერმო­დუ­რია, ჰი­პერაქ­ტუ­ა­ლუ­რია და გა­უც­ნო­ბი­ე­რებ­ლად ხდე­ბა ამის მო­წო­ნე­ბა, ამი­სი რის­კიც არ­სე­ბობს. გე­მოვ­ნე­ბი­ა­ნი სახ­ლე­ბი კეთ­დე­ბა, მაგ­რამ ძა­ლინ ბევ­რი მიმ­ს­გავ­სე­ბუ­ლია ერ­თ­მა­ნეთს. თუმ­ცა ცვლი­ლე­ბე­ბი ნამ­დ­ვი­ლად შე­სამ­ჩ­ნე­ვია.

- ბო­ლო დროს ფე­რებ­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი ექ­ს­პე­რი­მენ­ტე­ბიც უფ­რო აქ­ტუ­ა­ლუ­რია...

- მომ­წონს ფე­რა­დოვ­ნე­ბა, მაგ­რამ დი­დი სიფ­რ­თხი­ლეა სა­ჭი­რო... ძა­ლი­ან კარ­გია ღია სა­ლა­თის­ფე­რი, ყვი­თე­ლი, მაგ­რამ ყვე­ლა სივ­რ­ცე­ზე ამ ფე­რე­ბის მორ­გე­ბა არ შე­იძ­ლე­ბა, ვერც ყვე­ლა ტი­პის ადა­მი­ანს მო­ერ­გე­ბა. გა­სათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბე­ლია აგ­რეთ­ვე, რა და­ნიშ­ნუ­ლე­ბის სივ­რ­ცეს ვგუ­ლის­ხ­მობთ. სე­რი­ო­ზულ ოფი­სებ­ში მი­უ­ღე­ბე­ლია მყვი­რა­ლა ფე­რე­ბი, რად­გან არა­სო­ლი­დუ­რო­ბის შეგ­რ­ძ­ნე­ბას იწ­ვევს. აქ­ვე მინ­და აღ­ვ­ნიშ­ნო ისიც, რომ უცხო­ე­ლი დი­ზა­ი­ნე­რე­ბის შემ­თხ­ვე­ვა­ში კარ­გად არის მო­წეს­რი­გე­ბუ­ლი დამ­კ­ვეთ­თან ურ­თი­ერ­თო­ბის ფორ­მე­ბი და ვა­დე­ბი. რაც არ მომ­წონს ქარ­თულ სივ­რ­ცე­ში, ეს არის დროის მი­მართ არას­წო­რი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა. ჩვენ­თან ჰგო­ნი­ათ, რომ თუ დი­ზა­ი­ნერს და­ი­ქი­რა­ვე­ბენ, რე­მონ­ტის­თ­ვის სა­ჭი­რო დრო შე­უ­მოკ­ლ­დე­ბათ. ბუ­ნებ­რი­ვია, ასე არ არის, რად­გან ქარ­თუ­ლი ბა­ზა­რი მწი­რია. რე­ა­ლუ­რად არ­ჩე­ვა­ნი ძა­ლი­ან ცო­ტაა, ამი­ტომ ვა­დე­ბი უნ­და გქონ­დეს გათ­ვ­ლი­ლი კარ­გად, თუნ­დაც რა­ღა­ცის შეკ­ვე­თა გინ­და და შო­უ­რუმ­ში არ არის, უნ­და შე­უკ­ვე­თო ევ­რო­პა­ში. ამას ხომ დრო სჭირ­დე­ბა? უნ­და გა­ვით­ვა­ლის­წი­ნოთ ტრან­ს­პორ­ტი­რე­ბის ვა­და - მი­ნი­მუმ ერ­თი თვე, თვე-ნა­ხე­ვა­რი. მე ვცდი­ლობ, თა­ვი­დან­ვე ავუხ­ს­ნა დამ­კ­ვეთს, გა­ით­ვა­ლის­წი­ნოს დრო­ის ფაქ­ტო­რი.



- ხუ­თი რჩე­ვა რომ მის­ცეთ დამ­წყებ დი­ზა­ი­ნე­რებს...

- 1) ვურ­ჩევ­დი, ეიფო­რი­ა­ში ნუ ჩა­ვარ­დე­ბი­ან და ნურც თვით­კ­მა­ყო­ფი­ლე­ბა და­ე­უფ­ლე­ბათ, რო­ცა რა­ი­მე ად­ვი­ლად გა­მო­უ­ვათ. თვით­კ­მა­ყო­ფი­ლე­ბა ნო­მერ პირ­ვე­ლი მტე­რია ნე­ბის­მი­ე­რი პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლის­თ­ვის.
2) ეცა­დონ, სულ გან­ვი­თარ­დ­ნენ, ბევ­რი იკითხონ, მო­ი­ძი­ონ ინ­ფორ­მა­ცია და არ შე­მო­ი­ფარ­გ­ლონ ერ­თი ტი­პის მა­სა­ლე­ბით.
3) გა­იმ­დიდ­რონ ტექ­ნი­კუ­რი ცოდ­ნა. არ შე­მო­ი­ფარ­გ­ლონ მხო­ლოდ კომ­პი­უ­ტე­რუ­ლი პროგ­რა­მე­ბით. ხე­ლი­თაც გა­ა­კე­თონ ჩა­ნა­ხა­ტე­ბი.
4) იმოგ­ზა­უ­რონ ბევ­რი და შთა­ბეჭ­დი­ლე­ბე­ბი მო­აგ­რო­ვონ. თუ არ აქვთ შე­საძ­ლებ­ლო­ბა, არ არის აუცი­ლე­ბე­ლი მა­ინ­ც­და­მა­ინც საზღ­ვარ­გა­რეთ წას­ვ­ლა. სა­ქარ­თ­ვე­ლო­შიც უამ­რა­ვი სა­ინ­ტე­რე­სო რამ არის სა­ნა­ხა­ვი. არ შე­მო­ი­ფარ­გ­ლონ მხო­ლოდ არ­ქი­ტექ­ტუ­რას­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი ცოდ­ნით. იმი­ტომ, რომ ბევ­რი რა­მი­დან შე­იძ­ლე­ბა ინ­ს­პი­რა­ცი­ის მი­ღე­ბა.
5) პრო­ექ­ტებს შე­ხე­დონ რო­გორც სუ­ლი­ერ, ცოცხალ არ­სე­ბებს და გა­ა­ი­გი­ვონ ადა­მი­ა­ნებ­თან. არ აღიქ­მე­ბო­დეს ის მარ­ტო ქა­ღალ­დ­ზე და­ხა­ზულ პრო­ექ­ტად. ისე­თი­ვე და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბა ჰქონ­დეთ, რო­გორიც კარგ მსა­ხი­ობს აქვს თა­ვი­სი რო­ლის მი­მართ. მენ­დეთ, ეს ამარ­თ­ლებს.



- რას ურ­ჩევთ მათ, ვი­საც არ შე­უძ­ლია დი­ზა­ი­ნე­რის და­ქი­რა­ვე­ბა?

- აი, ვი­საც არ შე­უძ­ლია, მათ ვურ­ჩევ­დი, მაქ­სი­მა­ლუ­რად მე­ტი ინ­ფორ­მა­ცია მო­ი­ძი­ონ ინ­ტერ­ნეტ­ში. თუნ­დაც გა­ეც­ნონ თქვე­ნი ჟურ­ნა­ლის მა­სა­ლებს, სა­დაც ბევ­რი სა­ინ­ტე­რე­სო ინ­ფორ­მა­ციაა. ამ მხრივ, უფ­რო ჟურ­ნა­ლებს გა­ვუ­წევ­დი რე­კო­მენ­და­ცი­ას, რად­გან იქ უფ­რო თან­მიმ­დევ­რუ­ლად არის პრო­ცე­სი გად­მო­ცე­მუ­ლი. ინ­ტერ­ნეტ­ში უამ­რა­ვი ინ­ფორ­მა­ციაა და ხში­რად აბ­ნევს კი­დეც ეს ადა­მი­ანს. შე­უძ­ლი­ათ, რა­ღაც ნა­ნა­ხი, მო­წო­ნე­ბუ­ლი, მო­ფიქ­რე­ბუ­ლი დი­ზა­ი­ნი მა­თე­მა­ტი­კის რვე­ულ­ში ჩა­ხა­ტონ, პა­ტა­რა მო­ნა­ხა­ზი, გეგ­მა გა­ა­კე­თონ. შე­იძ­ლე­ბა 3D-ში ვერ წარ­მო­იდ­გი­ნონ, მაგ­რამ რა­საც შეძ­ლე­ბენ, შეძ­ლე­ბენ... სა­ნამ დი­ზა­ი­ნე­რი გავ­ხ­დე­ბო­დი, ვაკ­ვირ­დე­ბო­დი, რომ ჩე­მი მშობ­ლე­ბი სულ რა­ღაც გეგ­მებს ხა­ზავ­დ­ნენ. ასე­ვე ვურ­ჩევ, არას­დ­როს მი­ვიდ­ნენ დი­ზა­ი­ნერ­თან და არ უთხ­რან, და­მი­ხა­ზე და და­ნარ­ჩენს მე გა­ვა­კე­თებ... ასე­თი მიდ­გო­მა შე­უ­რაცხ­მ­ყო­ფე­ლი და არა­კო­რექ­ტუ­ლია. ასე­ვე და­აკ­ვირ­დ­ნენ სტი­ლის შერ­ჩე­ვას. შე­იძ­ლე­ბა რა­ღაც სტი­ლი კი არის ამ მო­მენ­ტ­ში აქ­ტუ­ა­ლუ­რი, მაგ­რამ შე­ე­ფე­რე­ბა თუ არა ის მა­თი ცხოვ­რე­ბის სტილ­სა და გე­მოვ­ნე­ბას, ეს სხვა სა­კითხია. თან სტი­ლი მუდ­მი­ვად იც­ვ­ლე­ბა, ამი­ტომ და­ი­ჭი­რონ თა­ვი­ან­თი შტრი­ხე­ბი კონ­კ­რე­ტულ სტილ­ში. თუ ამ­ჩ­ნე­ვენ, რომ ამი­სი პრობ­ლე­მა აქვთ, ვერ ერ­გე­ბი­ან სტილს, მა­შინ უკ­ვე იფიქ­რონ დი­ზა­ი­ნე­რის და­ქი­რა­ვე­ბა­ზე. ან თუ იცი­ან, რომ ბი­ნას იც­ვ­ლი­ან და დრო­ე­ბით აკე­თე­ბენ რე­მონტს, ამ შემ­თხ­ვე­ვა­ში ზედ­მე­ტი თან­ხის გა­დახ­დას არ ვურ­ჩევ. დი­ზა­ი­ნე­რე­ბის და­ქი­რა­ვე­ბი­სას თან­ხის და­ზოგ­ვის მო­მენ­ტიც იჩენს თავს, უნ­და ვი­ცო­დეთ ისიც, რომ თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბის ათას­ნა­ი­რი სა­შუ­ა­ლე­ბა არ­სე­ბობს, მა­გა­ლი­თად, თან­ხის ეტა­პობ­რი­ვად გა­დახ­დაც შე­იძ­ლე­ბა.

ლე­ლა ზუ­რე­ბი­ა­ნი

კომენტარის დამატება

forward
back
აქტუალური
დიზაინი
დეკორი
ავეჯი
ბინა
forward
back
აქტუალური
STARS
მოდა ინტერიერში
forward
back
ეკოლოგია
ოთახის მცენარეები
ტექნიკა
რემონტი
დიასახლისებისთვის
forward
back
forward
back
ხელმარჯვე
სიახლეები
სპეციალისტის რჩევა
forward
back
ბაღი
ეზო
დიზაინი
forward
back
ტრადიციები
კარაბადინი
მეურნეობა
სახლ-კარი